♥ Mia Heart Beating ♥

My photo
♥ Holla. Call me Dya. Just wanna drop some thoughts and as what u can see, i'm recording my journey here. Well I'm just an ordinary person, simple, lovable (annoying sometimes) and u guys are very welcome to be my friends. Single, but not available. Taken, but not possessed. Have a nice day!

Wednesday, June 8, 2011

Weekend

 Ah.. the weekend. Sejak dua menjak ni sejak dah menjawat jawatan pekerja pejabat tak bergaji dan sejak hari-hari cerah (sebab waktu kerja siang maka tak jumpa hari gelap) saya dipenuhi dengan GIS, hari minggu/weekend adalah amat dinanti-nantikan. Rasa macam heaven OK tak payah duduk tegak mengadap PC sambil tangan tak berhenti suap Hello Panda dan Sneakers ke mulut (maka jangan tanya kalau naik cuti semester nanti badan saya membesar dua kali ganda. Jangan tanya!) Rasa macam lepas beban siksa yang terpaksa ditanggung walaupun cuma untuk seketika. Walaupun cuma untuk DUA hari. Tapi dua hari itu adalah two days break yang akan take my mind off work and re-energize me so I can put my very best foot forward(ececeh) while clocking in the 8 to 5. 

Redza ke Melaka di hari minggu yang indah. Nak ajak Nadiah Hakimah jalan-jalan, minah tu kerja part time pulak. Nobi berbulan madu di Bandung. Kawan-kawan lain sibuk dengan urusan mereka. Maka terpaksa lah saya duduk di rumah tongkat dagu bila bangun pagi sebab tak tawu nak buat apa untuk isi masa lapang. Lalu ada apa dengan hari minggu saya? 

OK. Perkara pertama saya buat ialah belajar buat puding buah taruk susu segar. Done! Simpan puding dalam peti ais terus ajak Byna dan Agib tolong kemas bilik. Konon-konon puding tu habuan untuk diorang la nanti. Kesian si naif tuh berpeluh-peluh tolong vakum dan menyapu. Hasilnya bilik saya siap dengan susun atur dan hiasan baru. Siap ada air terjun mini lagi. Nanti saya upload gambar. Habis mengemas saya siapkan puding dan potong-potong buah epal dan tembikai untuk jamu diorang sebagai kudapan semasa menonton Ink Heart. Comel OK tengok movie dengan mereka ni. Yang Byna mulut tak habis-habis tanya itu dan ini. Penat nak menjawab. 

Berlalu satu hari yang pada mulanya tak indah tetapi berjaya diindahkan. Hari kedua yang berikut dan seterusnya(gedik cakap je la hari Ahad), saya yang rajin dan comel ini(makcik-makcik yang ada anak bujang persis Ashraf Muslim tolong la pinang saya) mula menjahit pakaian untuk Byna. Ye la ye la, saya jahit dan alter yang simple simple je yang kecikkan ketatkan singkatkan ropolkan sikit tu dah tak yah nak buat muka curiga. Mulanya saya ingat nak buang je blouse ni, but I love the materials. Sayang nak buang maka baik digunakan ke jalan yang berfaedah.

See? I love the materials.

And those lovely smiles!

Urgh sorry! But not this.

LOL

My adorable little darling.

Habis lah model kecik dah start posing.



Topi hadiah dari Abang Eda dia.

Ya Byna, kami tawu awak seronok.

Sangat seronok.

Dan seronok.

OK last! Hooraayyy! 

Byna cakap dia suka sangat dress baru dia dan topi dari Melaka ni boleh buat props untuk next photoshoot dengan Abang Eda. =.="


Owh! Almost forgot its my best friend birthday btw. Walaupun kami tak sempat nak celebrate sebab Nana dan Tiem amat sibuk, harap Wanie terima my handmade birthday chocolate gift dengan senyum lebar. 


This gonna be the another favourite weekend pastime of mine actually.

May God bless u dear!


P/s : I love everything I'm involved with and really couldn't picture my life without the "stuff" and people I've got in it. What about u?



6 comments:

  1. pndai pose..hehe berapa umur adik dya ni?

    ReplyDelete
  2. waiting for da pic of waterfall in ur roOm.. hehe~

    ReplyDelete
  3. nizam:gaya mengalahkan kakak die ni.hehe
    rima:10 tahun baru.tp mengada sgt2.
    ayien:belum dapat posisi yg menarik la syg.. =)

    ReplyDelete
  4. haHa.. xpew.. saBar menunggu.. hehe~
    byNa 2 da mcaM dya da.. :-)

    ReplyDelete
  5. hahaha..besa lah yang bongsu..lagi2 perempuan..

    ReplyDelete