♥ Mia Heart Beating ♥

My photo
♥ Holla. Call me Dya. Just wanna drop some thoughts and as what u can see, i'm recording my journey here. Well I'm just an ordinary person, simple, lovable (annoying sometimes) and u guys are very welcome to be my friends. Single, but not available. Taken, but not possessed. Have a nice day!

Wednesday, July 27, 2011

Random

Holla good looking people out there! Berita baik. Selagi anda punyai hati yang bersih, yang bebas dari unsur dengki, busuk hati dan khianat, anda semua adalah manusia-manusia cantik. Tahniah!

Bulan ini bulan bahagia. Walaupun skuad Harimau Malaya kalah dengan Singapura 3-5 pada pusingan pertama, tapi masih ada episod bahagia menonton aksi membanggakan pemain Malaysia di samping si dia tersayang. Lebih bahagia lagi bila dapat duduk selesa dengan rakyat berbangsa Cina, India malahan warga Singapura sendiri yang turut bertempik, melompat dan mengeluh bersama-sama sepanjang 90minit perlawanan. Saya bukan peminat setia bola sepak, tetapi untuk berada bersama-sama kawan berbilang bangsa dalam satu suasana aman, harmoni, yang mampu melahirkan satu magis luar biasa dalam diri ini, saya tidak akan menolak. Saya rela bersesak, berbingit bersama walaupun kerap kali hampir pengsan dengan kepulan asap rokok yang menyesakkan dada. 

*Hoh ini satu peringatan : Kepada perokok-perokok yang dihormati sekalian, saya amat menghormati hak anda semua untuk merosakkan jantung, paru-paru, limpa dan pundi kencing anda sendiri, tetapi SILA TOLONG JANGAN membabitkan saya dalam usaha anda menyedut asap rokok untuk dihembuskan secara berkepul-kepul dan berbentuk-bentuk ke udara kerana kita semua berkongsi ruang udara yang sama. Sila hormati hak saya untuk menikmati ruang udara yang bersih yang bebas dari asap rokok anda. Terima kasih.

OK. Tutup cerita rokok. Hari ini hari indah. Hari di mana praktikal telah tamat secara rasminya. Hari di mana kami dapat makan-makan percuma dan- wait! Owh! keghairahan bercuti selama seminggu bergoyang pinggul di rumah membuatkan saya terlupa untuk menyediakan cenderahati kepada semua staf UGisP, padahal niat dari minggu lepas konon nak beri hari ni sambil nangis-nangis nyanyi lagu Kenangan Terindah! Macamana ni? Macamana??? Macamanaaaa??????!!!! OK saya overreact. Saya mengada. Saya akan fikirkan perkara ini dengan lebih matang dan lebih berupa seorang pelajar universiti (get it?good..)

Currently sitting at my chair, in front of the PC. And yeah, kembali berblogging. Friends, status di Facebook lewat kebelakangan ini agak serius dan mungkin menyanggah pendapat sesetengah orang. Please, I'm not into politics. Tapi sekadar bersuara berdasarkan pemahaman dan pemerhatian. Saya menikmati penuh hak sebagai warga kepada sebuah negara berdaulat. Saya rimas dengan orang-orang yang menghukum orang lain 'bodoh' semata-mata kerana berbeza fahaman. We are having the best environment here, so let me enjoy it. I love reading, writing and I'd just be blogging my little heart out with all my extra time. Let me do that. Please. Takmo gaduh-gaduh. Takmo maki-hamun. Takmo k? K?

Have a nice day!

P/s : Thanks to 'someone' yang selama ini sangat saya hormati sudi beri pujian dan sokongan dalam senyap serta sudi mendengar suara sekecil saya. Thank you so much Sir! You make my day!


3 comments: